måndag, augusti 28, 2006

Webb-tv och verklighet

Dagens inslag på DN:s webb-tv var en debatt mellan Federley (cuf) och ett av grön ungdoms två språkrör; i fredagens sändning debatterade Fredrik Malm (luf) med ung vänsters ordförande. Det är rätt underhållande att titta och lyssna till debattörerna på DN för att de tvingas hålla sig till ett fåtal ämnen och även om de inte har lång tid så tillåts de förklara sig lägre än vad som är möjligt i vanlig teve. Att jag sympatiserar med det Federley och Malm för fram säger förmodligen sig själv eftersom jag är liberal; det jag tycker är så bra med de här intervjuliknande debatterna är att CUF och LUF inte bara står där oemotsagda utan att företrädare för den rödgröna röran presenterar sina åsikter om samma ämnen. Ungdomspolitikerna i de här två debatterna tycker jag talar betydligt mer om samma ämne än äldre politiker i teve som ofta talar sig varma för sin sak men inte lika ofta talar om samma sak som sin motståndare. Det ger mig som lyssnare mer när debattörerna talar om samma ämne.

Nog om webb-tv, jag har de senaste dagarna varit ute i Handen och presenterat mig själv och delat ut flygblad där jag berättar om mig själv. Så även ikväll efter att jag kom hem från jobbet.
Det är faktiskt enormt givande att höra vad folk i grannskapet har att säga om olika ämnen. Huvudsyftet med att jag ägnar min fritid åt att möta människor är självfallet att berätta att jag finns och vad jag vill göra; av det följer spin-off effekten att jag får höra vad andra tycker om de frågor jag vill driva eller åsikter de har om annat.