torsdag, augusti 24, 2006

Mera upprördhet - mera sanning

I min senaste blogpost så berättade jag om brevet från Persson. Det leder till viss upprördhet, om än inte glödhet sådan, så en liten pyrande glöd. Här är länkar till en upprörd diskussion i bloggosfären. Motallians, Globaljuggler, Louisep.com Det är stort nog för att få en blogpost, men det är inte stort nog för att lämna bloggosfären och föras vidare. Socialdemokraten i fråga, Kaba, är inte självaste partiledaren och därför hamnar Kaba i ledarens skugga oavsett sanningshalten i hans uttalanden. Perssons skugga syns det mig är så djup att socialdemokrater som Kaba i det här exemplet famlar i mörket.

Lite av den här glöden som pyr i mig finns nog kvar när jag ska ut och möta väljare som ifrågasätter Folkpartiets samarbete med socialdemokraterna här i Haninge de senaste mandatperioderna. Då gäller det att vara saklig, för även om (s) inte är något folkpartistiskt ideal så har det gynnat Haninge att (v) m.fl. hållits borta från finanserna som var i ruiner och skolan som förbättrats tack vare (fp) inflytande. Vårt inflytande har ju på skolans område gått så långt att barn- och utbildningsnämndens ordförande Noord tagit till sig många goda folkpartistiska idéer; han publicerades t.o.m. i DN Debatt och det var ju delvis därför jag började den här bloggen. Sanningen ska fram; vi som medborgare förtjänar det, vi som väljare behöver det. Jag som politiker ska hålla mig till sanningen och sträva efter att vara opartiskhet, söka objektivitet före subjektivitet; samt stå till svars för mina ord och mina gärningar!