tisdag, augusti 29, 2006

Andra uppdrag än politiska

De närmsta två veckorna så kommer jag att leva på jobbet, bokstavligt talat. När jag inte jobbar eller sover ska jag bland annat läsa lite och eftersom det inte blev mer än två böcker under semestern down under så har jag massor av läslust; jag ska även ägna mig åt mitt kassörsskap i en liten förening. Eventuellt finner jag tid att blogga någon eller några gånger men det är högst troligt att jag verkar bortkopplad fram till strax innan valet. Jag missar alla utspel och debatter. Nu upplever jag det som frustrerande att inte kunna komma hem från jobbet för att gå ut och möta presumtiva väljare, samtidigt känns det ganska skönt. Politik är ju mer än bara valrörelsen, det är ju praktiska göromål i fyraårsperioder innan nästa valrörelse. Det är för det praktiska jag väljer att ägna fritid åt politik dock är det en fritidssyssla och ska så förbli, därmed missar jag ibland någon vecka när jag gör annat.