lördag, september 04, 2010

Folkpartiet för försvarets skull

Därför Folkpartiet heter en mycket användbar handbok som jag och andra valarbetare bär med oss ut på kampanjer. Där står om stort som smått vad Folkpartiet gjort i regering, alternativen som presenteras från oppositionen och vad Folkpartiet vill göra under kommande mandatperiod.

Försvarets anslag skriver Officersförbundets Lars Fresker om på DN debatt idag. Folkpartiet har varit och är mycket tydligt angående försvaret. Allan Widmans blogg rekommenderas för den som vill följa det nära. Försvar av Gotland är en fråga där det är Folkpartiet övriga partier och det finns fler.

Förvisso är jag något partisk i frågan eftersom det rör mitt eget yrkesskrå. Men jag skulle nog ändå vilja hävda att där finns mycket som behöver läggas om och till för att uppnå ett rimligt försvar med balans mellan uppgifter och medel.

Folkpartiet tycker jag alla försvarsvänner i Sverige bör ta sig en titt på.

Lägg din röst på Folkpartiet 19 september!

Etiketter: , ,

2 Comments:

Blogger Tobbe i Teckomatorp said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

04 september, 2010 13:34  
Blogger Tobbe i Teckomatorp said...

Självklart Peter. Du och jag vet att Jan B inte är tappad bakom en vagn i dessa hänseenden. Dessutom är Allan W Sveriges bäst pålästa försvarspolitiker. Och då menar jag verkligen bättre än ALLA andra. Det finns ett jobb som för närvarande är upptaget av en som heter Sten som Allan borde ha.

04 september, 2010 13:36  

Skicka en kommentar

<< Home