lördag, mars 13, 2010

Jag letar gasbil

Jag kompletterar mitt månadskort på SL med en gasbil.

Haninge är en stor kommun och även om jag genom åren, i vardagen, klarat mig bra på att resa kollektivt så ställer en valrörelse lite andra krav. Så om några månader går jag och blir med bil igen. Det var några år sedan sist.

Jag väljer att leta/köpa en gasbil. Både för att gas är ett miljövänligt bränsle och för att gasen kan framställas av avfallsprodukter.

Svenska Dagbladet om bidrag till gasbilar.

Etiketter: , , ,

2 Comments:

Blogger Jonas Rask Samuelsson said...

Du kan få numret till svärfar han kan det mesta kring gasbilar, slå en signal!

22 mars, 2010 14:57  
Blogger Peter Olevik Dunder said...

För det tekniska tänkte jag använda mig av detn skrift skattebetalarna i Sundsvall, Östersund och Trondheim redan betalat för.

Avseende hur man planerar (långa) bilfärder med gasbil så ska jag definitivt förhöra mig med svärfar din.

23 mars, 2010 22:39  

Skicka en kommentar

<< Home