tisdag, september 07, 2010

Peter Olevik Dunder på Valpejl

Den som vill jämföra sina synpunkter mot riksdagskandidater kan använda sig av SR och SVT:s sajt Valpejl.se. Där finns även jag men en personbeskrivning och kommentarer till de svar jag lämnat till enkätens 50 frågor.

Sen visar Valpejl också ålder och inkomst. Mindre relevant kan jag tycka men det syns i kronor att jag vårterminen 2007 bland annat var heltidsstudent i nationalekonomistudent vid Stockholms universitet. Samtidigit som jag var student passade jag i och för sig på att extraknäcka lite i försvaret också. En övning till sjöss utanför Polen på några veckor och sen lite till. Så något CSN-stöd fick jag inte behålla.

Jag skulle nog kunna ses som ett exempel på varför det ska finnas begränsningar i studiestödssystemen. Önskvärt vore dock om det gick att lätta upp reglerna något för att inte träffa en kanske äldre studerande med familj lika hårt likviditetsmässigt.

Etiketter: , ,

3 Comments:

Blogger Richard "Nicke" Bremer said...

Ibland går det kvickt att parkera och hoppsan, hoppsan, det var visst en handikapplats som bilen hamnade på...
http://i56.tinypic.com/2l19xx.jpg

14 september, 2010 22:32  
Blogger Richard "Nicke" Bremer said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

14 september, 2010 22:32  
Blogger Peter Olevik Dunder said...

Inte okej att ta upp handikapplatser. Samtidigt mycket ledsamt att Robert Noord (S) agerar som han gör. Fakta påpekades för honom tidigt. Ändå lades det sedan i (Socialdemokraternas tidning) Haninge-Posten blogg och på Alliansfrittsverige.

Jag skrev igår eftermiddag på Robert Noords (S) FB:
"Hej Robert och alla andra. Att vår valombudsman tillfälligt ställde bilen där istället för att stå ivägen framför ingången får nog ses i ljuset av att det bästa inte får bli det godas fiende. Valombudsmannen, som är i närheten av bilen, kom alltså för att hämta upp mig till en kampanjaktivitet. Självfallet är det inte okej att ta upp handikapplatser."

Valombudsman Ida Schauman skrev också på Roberts FB:
"Hej allihopa!
Jag jobbar som valombudsman för Folkpartiet i Haninge och är därmed också boven i detta drama. Det var fel av mig att parkera som jag gjorde men i mitt försvar så gjorde jag det för att ge plats åt en större bil. Under hela tid...en bilen stod där fanns det två andra handikapplatser lediga och på bilden sitter jag själv i bilen. Detta vet även Robert eftersom han hälsade på mig.
Detta kommer inte att hända igen, jag ber väldigt mycket om ursäkt."

15 september, 2010 21:56  

Skicka en kommentar

<< Home