torsdag, juli 11, 2013

Nominerad till FP:s riksdagsprovval i Stockholm

Tack för nomineringen att delta som kandidat i Folkpartiets internprovval till Riksdagen!

Igår laddade jag på Facebook upp bilden på mejlet jag fick 19 juni och den första responsen var positiv. Till mitten av augusti ska mitt svar inkomma till kansliet och det kommer vara ett JA.

Nedan är 20-talet YouTube-filmer som spelades in inför internprovvalet 2009. Det lär komma nya filmer på min YouTube-kanal OLEVIKDUNDER; nya texter på bloggen och så vidare.

För den som inte kan bärga sig så finns ständigt nya texter på bland annat Folkpartiet Haninges blogg fphaninge.se och på kommunledningen.se med mera.

Politik och rollen som politiker är det arbete som sker i vardagen, inte bara fagra löften givna kort innan ett val. I tidningen Skärgården och Mitt i Haninge figurerar jag oftast; det händer även att NynäshamnsPosten och andra fångar upp några citat. Det finns således sida upp och sida ner att ta del av för den som vill se vad som sker i den politiska vardagen.

Nu åter till sommarledigheter, för även om jag och andra politiker knappast är helt lediga så behövs vila emellanåt för att sedan göra tempoökningar.

Glad sommar och återigen tack!
Peter Olevik Dunder (FP)

Etiketter: ,