fredag, september 15, 2006

Valdagen är nära

Nyss hemkommen från Estland via Muskö så kastar jag mig nu med liv och lust över epostinkorgar, postskörden på hallbordet och svenska nyheter på nätet. DN:s ref om slutdebatten sparde mig tiden från att se debatten som jag redan fått kommentarer på via sms. Någonstans ska tiden sparas in och det är inte så mycket tid kvar innan jag ska stå där utanför vallokalen med en folkpartibanderoll och dela ut valsedlar.

Lördag innehåller en hel del möten med människor; Kulturhuset i Handen har program från eftermiddag till sen kväll och innan dess hoppas jag hinna dela ut lite flygblad.

Söndagskvällens valvaka visar hur väl jag och andra lyckats nå ut med våra budskap. En kväll av väntan medan valförrättare och rösträknare presenterar ett preliminärt resultat, bit för bit av Sverige. Pusslet är dock inte färdiglagt förrän några dagar senare, jag vet själv att många tog chansen och röstade på ambassaden i Estland.

Måndag ska jag handla färg för att kunna måla om taken i köket hemma i lägenheten.

Onsdag drar mitt politiska arbete igång igen. Fyra år där jag ska stå upp och kämpa för det vi talat om i valrörelsen, fyra år av liberala beslut, fyra år innan nästa val.