tisdag, februari 17, 2009

Moderaterna har helt tappat förståndet, eller?

Bildligt talat satte jag apelsinjuicen i halsen i morse när jag började läsa DN debatt. Moderaterna föreslår i svepande ordalag en massa populistiska saker om regelverket för invandrare, illa! Men de bättrar sig om man tar sig igenom den första delen av artikeln så kommer de faktiskt ner till ett antal konkreta och rimliga punkter som de föreslår. Helt ute och cyklar är de inte, frågor måste kunna diskuteras och de radar faktiskt upp ett antal förslag som alla riksdagspartier bör kunna föra en dialog kring.

Det här kan tyckas påminna lite om den där folkpartistiska arbetsgruppen på skolområdet som kom fram till att matematik inte ska undervisas på arabiska. Grundtesen att undervisning ska bedrivas på svenska och att syftet är att barnen ska få svenska som språk är god och behjärtansvärd.

Men det blir ingen bra diskussion om när rubriker sätts som fokuserar på ytterligheter. Skolor i Malmö där huvuddelen av barnen inte har svenska som modersmål är en sådan ytterlighet. Där är det den pedagogiska professionen som bör göra ställningstagandet om/att svenska ska brukas i undervisningen i syfte att förbereda barnen för det svenska samhället.

Jag vill att alla svenska medborgare, av demokratiska skäl, ska kunna tala svenska. Det är på svenska som den politiska debatten förs och det är genom att kunna förstå och även uttrycka sig på svenska som man kan vara med och påverka hur landet styrs.

Det går alldeles utmärkt att arbete och bidra till samhället utan att tala ett ord svenska, det blir bara lite krångligare för individen. Det tycker jag ska stå individen fritt att själv välja, och då även leva med permanent uppehållstillstånd (PUT).

Fri rörlighet i Sverige, EU och världen ser jag som ett strävansmål. Tillstånd att uppehålla sig, leva och verka i det land man önskar borde stå var och en fritt. Ska man ytterligare bli en del av det land man valt att bo i och som medborgare delta i landets styre bör man kunna följa den fria debatten och kunna tillgodogöra sig vilka val man ställs inför. Det tycker jag är rättvist både gentemot individen och staten.

Etiketter: , , , , ,

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

På tiden. Men det räcker inte för att vinna tillbaka väljarna, bara ett spel för galleriet, en krok agnad med falskt bete.

17 februari, 2009 09:41  
Anonymous Anonym said...

Jag gillar förslaget! Heja Moderaterna!

17 februari, 2009 09:49  
Anonymous Anonym said...

Sveriges problem beror på oansvariga politiker som begår landsförräderi genom att ge bort våra statsfinanser och inte invandrarna.

Man gav 2500 i medlemskap till polska missilskölden.
1500 miljarder till bankirfmailjerna i finanskrisen.
250 miljarder i bonusar.

När man tar hand om sitt land och genom innovativt nytänkande skapar en god grund så får man mycket invandring och överskotts Bnp vilket tillåter en bättre välfärd för alla.

När man inte tar hand om sitt land får man det motsatta.

Det är väl uppenbart vilka som blir lidande när ekonomin finns för den inhemska befolkningen och kunna kliva på karriärstegen på fabriksarbetarens bekostnad ( Vilket nästan uteslutande en garanterad majoritet var invandrare på 70 - 80 talet. Och nu när ekonomin krisar så ska man belasta dem igen.

missämjan och lögnerna utnyttjas flitigt av Horungarna till politiker och en ond cirkel är skapad av en politiskt omedveten befolkning utan självinsikt.

Vad ska man säga ,,Mina landsmän är grundlurade och generellt sett relativt Naiva,ytliga,opersonliga,Indoktrinerade , trångsynta och politiskt totalt omedvetna.

Så ska jag framföra mitt land i framtiden Hurra vad fint.

Men Hallo SLAV BEFOLKNINGEN.

Lite Civilkurage tack,, bränn riksdagen till en början.

Nja Nej föressten ni kanske gillar och ha en hitler riksdag som demonterar vad våra förfäder stred för och byggt upp under århundraden , därtill infört samma typer av kontrolmekansimer som var hitlers mål.

En sak håller jag med om,,När man ta in folk,, Se Till Att Dom iallfafall Kan BASICS om det inte är i humanitärt syfte.

Men varför skulle man ,, Det ligger ju inte i intresset hos en statsmakt som är ute efter kontrol genom att söndra och härska.

Devide and conquer.

Jag kom till sverige på 70 talet som 3 åring och är 33 idag.
Min far var en ingenjör som jobbade med statliga stora project utomlands.
När vi kom till landet fick min far jobb på Beckersförgtillverkning av arbetsförmedlingen med löfte om att om han jobbade där i 6 månader skulle han få ett jobb som passade hans kompetens.

På arbetet föll han ner i en cistern med lösningsmedel och blev sjuk , inte ett enda hårstrå växte på hans kropp sedan den dagen.
När han kom tillbaks till arbetsförmedlingen för sitt lovade ingenjörsjobb fick han höra ,, slutar du på beckers blir du arbetslös resten av ditt liv.
Sen fick han packa kartonger på 3M.
Kom hem varje dag sent med sår i händerna efter ha skurigt sig pga stressen vid bandet då han jobbade akord.
1 arbetande och 5 pers i hushållet.
Jag ville ha en cyckel så vi gick till sociala där sa assistenten att dom skulle dra av summan 300 kr från min fars lön.
Sedan blev jag och mina bröder skuldsatta genom att få en massa amalgam inborrade i käften.Morsan fick en bihålleinflammation,, läkaren klassade hennes värk som en orsak på shitzofreni och medecinförgiftade henne med en medicinering som krävde ett piller varje 24 timmar.Läkaren hade skrivigt ut 1 piller varje timme.
Tokförklara morsan gör farsan sjuk omhänderta barnen och gör dom till goda slavar.Farsan tog med morsan utomlands där hon fick en antibiotika kur och blev frisk.

Att vara uppväxt med flera kulturella bakgrunder har gett mig den fördelen att inse att.

Regereingen är kriminell och folket är lurade och självhatande naiva passiva människor som lever i sin bubbla och inte bryr sig så länge dom har det gott ställt själva.

Jag skulle klassa mitt land som ett bortskämt land och mer därtill om jag ska jämföra vissa segment inom den kulturella ramen.Men såsom så mycket annat så hittas fördelar och nackdelar överallt.
Om jag kunde skulle jag helst bo på en egen Ö med mina polare som insett att jorden är rund,

Mina kulturella skillnader fick mig ochså att inse att bortt finns pga MISSÄMJA och Falsk kunskap
(Brist på självinsikt =Skolan).Detta vet jag då jag själv inte alltid varit en korggosse. Men hårda livet har varit nyttigt för mig och vara lite huligan det gav mig perspektiv på livet och gjorde mig handlingskraftigare.

Så nu står inte jag och tittar på bar aom en kriminell person påverkar mitt liv. som exempelvis våra politiker.

För fanns mer civilkurage då hade man dueller och använde nävar.
Nu använder man lögner och kallar kritikern för bakåtsträvande och allt baserat på en indoktrineras icensatt teater som man gärna vill kalla vid namn demokrati men som igentligen är en kromokrati.

Pass på ideologisk rasism och fattigdom och okunskap.

DIREKT DEMOKRATI FUR ALLE

17 februari, 2009 09:59  
Anonymous Anonym said...

Jag gillar också moderaternas förslag. Vi har ett land som vi måste värna om. I malmö sprider sig den jugoslaviska maffian och har satt skräck i en hel stad, grova brottslingar bör utvisas och inte få lektillvaro på svenskt fängelse.

Dessutom uppstår problematiken med okunskap i svenska då man samlar alla invandrare på ett ställe, som Rosengård.

För att klara sig i ett land är språket en självklarhet, en skyldighet men också en rättighet att lära sig!

17 februari, 2009 10:30  
Anonymous Anonym said...

Tacka staten för maffian mupp.

17 februari, 2009 12:07  

Skicka en kommentar

<< Home