söndag, juni 28, 2009

Snuvad på konfekten

Gudrun Schyman kan få lite välförtjänt uppmärksamhet idag. Lars Ohly känner sig nog istället snuvad på konfekten när MP gjort gemensam sak med regeringen om arbetskraftsinvandring och hans företrädaren på partiledarposten ger en känga i jämställdhetsfrågan. Noterbart i Expressen är att Schyman tar upp Reinfeldt och Borg som exempel men, förmodar jag, törst hon inte nämna Birgitta Ohlsson. För i ärlighetens namn, ska vi tala feminism så kommer Liberala Kvinnor att vara en del av samtalet/debatten.

Åter till rubriken: Själv blev jag nyss något snuvad på choklad när det visade sig att programpunkten "Styr politiska sympatier chokladkonsumtionen?" först ska hållas på torsdag. Lättsamt lockämne för att penetrera in i de spännande frågorna om vad väljarsympatier. Feltryck i programmet eller inte så får detta stå tillbaka eftersom jag på torsdag tänkt fokusera på Röda korsets och Amnestys Vägen till Europa - om migranter och flyktingars rättigheter. Då blir det mer av statsrådet Billström.

Inför aftonen ska det som alltid blir spännande att lyssna till kvällens partiledartal, även om jag inte har allt för höga förhoppningar om att Ohly vågar reagera på dagens debatt så tror jag ändå att det står klart och tydligt för oss alla att V har framtiden bakom sig.

Etiketter: , , , ,