torsdag, juli 02, 2009

Ung Allians 2010 - samarbete för Sverige, ditt och mitt väl skulle jag säga

Igår under ungdomsförbundens Alliansmingel presenterades UngAllians2010.se
Ordföringarna hade även skrivit på Politikerbloggen. Minglet visade på den stora samhörigheten Alliansen har, stora skillnader partierna (och ännu mer så ungdomsförbunden) emellan till trots. Detta borgar för en långsiktighet i Allians för Sverige. Vi finns nu, vi kommer även att finnas framgent, både på den politiska spelplanen samt i folks medvetande.
Bilden visar en projecering (av de lanserade hemsidan) mot vad jag förmodar är en medeltida kyrkoruin, ännu inte kollat upp det eftersom det kan göras senare och nu inte är prioriterat. Detta är på flera sätt talande för Almedalen, här är miljön sådan att flera hus och ruiner på ett eller annat sätt har stått sig sedan brandskattningen 1361 även om enormt mycket hänt sedan dess. Här är också informationsflödet sådant att det som alla lobbyister, om de så är företagare eller politiker, under veckan projecerar eller målar upp senare bör faktagranskas. Både direkt vid seminarier och även vid hemkomst kommer ett antal frågor att utredas närmare. Helt enkelt en öppen och kritisk hållning i ett, under en vecka då riks- och världsnyheter drunknar i lokala happenings. Jag är annars till vardags en stor vän av historia och omvärldsbevakning i det stora.
Här i Almedalen är det dock annorlunda, vissa stunder här har varit så pass givande att hela veckan betalat igen sig, andra stunder har lämnat obesvarade frågor, frågor som jag kommer att ta med mig hem både till Haningepolitiken och som privatperson.
Jag önskar, sist men inte minst, Alliansens ungdomsförbund (Niklas W, Frida JM, Magnus A och Charlie W) hjärtinnerligt lycka till i kampanjarbetet 2010!

Etiketter: , ,