torsdag, januari 10, 2013

Publicerad på Newsmill för regionalpolitik i pågående försvarsdebatt

För personalförsörjningen anser jag att regionalpolitik bör in i försvarsdebatten, vilket jag argumenterar för i en idag publicerad artikel på Newsmill

Min uppfattning är att fler kan shanghaias till Försvarsmakten om förband sprids över landet. I artikeln fokuserar jag på försvarets behov av personal. Därtill kan läggas att bor fler officerare, soldater och sjömän runt om i landet kommer fler svenskar ha chans att själv komma i kontakt med yrkesmilitärer och därigenom sker en folkförankring.

Jag satt ikväll på styrelsemöte med Flottans minklubb så det var inte förrän jag kom hem på senare på kvällen som jag såg att artikeln godkänts av Newsmillredaktionen och publicerats. Lite roligt när min vardag är kommunpolitiken i Haninge att samma dag både styrelsearbete i vapenskråets egen förening samt att få debattera försvarspolitik.

Etiketter: , , ,