söndag, juli 06, 2008

Almedalen, dag 1

Från födelsedagsfirande i Dalarö klockan midnatt (Grattis igen till er alla tre!) via Handen till Nynäshamn och färja kl 04.50, framme i Visby kl 08:05. Nu börjar klockan bli mycket och dagen har varit utan allt för mycket sömn, lite ömma fötter och det blir nog en tidig kväll ikväll, inte en sekund efter midnatt.

Folkpartiets dag i Almedalen bar med sig förutom härliga möten med människor i största allmänhet samt vänner och bekanta i synnerhet, spännande seminarier, samtal, tal och mingel. En bra början på en intressant vecka. Besökte idag bl.a. Lärarförbundets seminarium "Behöver svensk skola mer finsk Sisu?" Där skulle ett enkelt svar vara, ja men framför allt behöver vi bli bättre på att lära av våra nordiska grannländer. Bara det att bevakningen av vad som händer i Finland är minimal från rikssvenska medier är ett minus för vår egen debatt. I övrigt tycker jag att seminariet var förhållandevis slätstruket, hoppas Lärarnas riksförbund på tisdag blir desto vassare.

Dagens kuriosahöjdpunkt måsta jag säga var folkpartiets Sommarpyssel, för vad annars kan sägas om en folder med sodoku, korsord och tips om kvällen tal och Marstrand i augusti. De gick åt som smör i solsken (även om det nu regnat mest hela dagen).

Sitter nu installerad i en central lägenhet, med datorn och ett fullvärdigt bredband. Med andra ord har jag teoretiskt sett bättre möjligheter att blogga från Almedalen i år än vad jag hade förra året. Vi får dock se vad veckan har att bjuda på och hur mycket nyss nämnda dator defacto kommer att vara inom räckhåll för mig.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack Peter! :) Jag anländer till Visby i morgon förmiddag. Sömn är inte prioriterat. :)

/ Andreas

07 juli, 2008 02:25  
Anonymous Anonym said...

Dvs måndag.

07 juli, 2008 02:25  

Skicka en kommentar

<< Home