onsdag, september 15, 2010

Möt kommunpolitiker även efter valet

Några av de väljare jag talat med de senaste veckorna har frågat varför de aldrig träffat politiker. Det undrar jag också för i min roll som politiker så träffar jag medborgare varje vecka, men då oftast i enskilda frågor.

Så sent som idag, mitt i brinnande valrörelse, kom en dam på 85 år för att diskutera möjligheten till avvikelse från detaljplan. Hon ville kort och gått bygga till vilket har svårt att få stöd i gällande detaljplan. Men det är klart alla nästan 77 000 andra Haningebor träffade inte mig då.

Jag som politiker är alltså tillgänglig men alla uppfattar inte det. Vad att göra då? Kommunstyrelsens ordförande i Örebro Staffan Werme (FP) har ett bra svar. Han har satt sig på ett café i Örebro en dag i veckan och fikat en stund och där varit tillgänglig för vem som helst att komma fram och prata med.

Ett vinnande koncept som jag tar med till Haninge. Torsdagar kl 16-18 finns jag på Haninge kulturhus. Alla som vill är välkomna att ta en kopp med mig och prata.

Etiketter: , ,