måndag, oktober 04, 2010

Grattis Nina Larsson och Folkpartiet

Jag gillar politikern Erik Ullenhag och är glad att han fortsätter som riksdagsledamot. Han har enligt min mening gjort ett bra arbete som partisekreterare och det är min fasta övertygelse att han kommer fortsätta att göra ett bra arbete som riksdagsman.

Jag är också glad att Folkpartis styrelse visar förtroende för Nina Larsson som ny partisekreterare. Nina Larsson har jag bl a sett när hon modererat Alliansens partiledare i Almedalen härom året och även vid de Liberala riksmötena. Hon har varit aktiv i Svenska Atlantkommittén vilket jag sympatiserar med och hon är personvald till Riksdagen från Värmland vilket är en styrka. I och med hennes bakgrund i försvaret så har jag till och från följt henne lite noggrannare än jag följt arbetet från många andra riksdagsledamöter från Folkpartiet.

Det är en ny tid vi ser med Nina Larsson och Sofia Arkelsten. Jag förväntar mig nästan att Centerpartiet matchar dessa unga kvinnor. Det är en generationsväxling och ett nytt garde som tar vid och jag hoppas det ska synas från Nina Larsson i rollen som partiets främsta tjänsteman att vi liberaler, med förnyad kraft, tar oss an framtidens utmaningar (och även att vi attraherar nya medlemmar).

Etiketter: , ,