tisdag, maj 29, 2007

SMS från SAS

Flera har skrivit om HTF:s strejk, bl.a. Per Westberg och Magnus Andersson. Nu är dock strejken över och jag som stundtals är SAS-kund fick ett textmeddelande med informationen:
"HTF strejken är över. Med start onsdag morgon 30 maj kommer vi att flyga enligt tidtabell. Mvh SAS"
Klart kul att SAS använder sig inte bara av sms för att sprida nyheten utan dessutom av sms-svenska, "HTF strejken...". För hur hade det sett ut med HTF-strejken eller HTF strejk? ;-)

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger Per Westberg said...

Jag fick ett SMS-meddelande från SAS kl 01.30 en natt. Det funkar väl om man är i New York då klockan är 19:30.

Men!!!

29 maj, 2007 22:43  
Blogger Peter Olevik Dunder said...

Själv fick jag mitt sms strax för 12 på dagen.

Jag har dock haft dubier ikväll huruvida det är tillrådigt att boka en resa med SAS till helgen, det kunde ju vara så att transportarbetareförbundet även de anser att strejk är vad som behövs.

Mina farhågor var dock överdrivna, transport måste ju lägga (strejk)varsel först så jag borde gott och väl hinna hem på måndag ;-)

SAS trovärdighet har dock fått sig en törn efter strejkerna som varit, fler strejker skulle skrämma bort även såna resenärer som mig som inte är beroende av flygresorna för utkomst utan endast för utflykt.

Om eller kanske när Transport lägger sitt varsel om strejk så skulle de väl egentligen lika gärna kunna skriva samman ett varsel om uppsägning och ge till SAS så slipper SAS göra det när de ska finansiera följderna av nästa strejk. (Ibland blir det nära till raljans.)

29 maj, 2007 23:58  

Skicka en kommentar

<< Home