söndag, april 22, 2007

Riksmöte i Örebro

Folkpartiet har i helgen hållit 2007 års kommunala riksmöte. Lördag och söndag har bestått av att lyssna till talare, delta i seminarier, samspråka med lobbyister och framför allt träffa andra folkpartistiska (lokal)politiker. Det har utbytts en hel del idéer och tankar utöver de faktamaterial jag tagit del av.

Stärkt av ytterligare kunskap, inspirerad av folkpartikamrater och med några nya idéer groende så är jag nu åter i Handen och kan redan imorgon dra nytta av vissa saker från helgen.

I morgon har Haninge Ungdomsråd ordnat en debattboxning som jag ska delta i, ett ämne blir förmodligen lärlingsutbildning.

Länk till Folkpartiets skolsatsning - Kunskap lyfter Sverige!
Länk till Utbildningsdepartementets pressmeddelande om lärlingsutbildning.

Etiketter: ,

5 Comments:

Blogger Per Westberg said...

Visste du att det funnits ett folkpartistisk kommunalråd som kom från Haninge. Marianne Wahlberg löneminister i Ullstenministären.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Marianne_Wahlberg

Det är alltså inte bara Reinfeldt som kommer från Haninge.

23 april, 2007 00:03  
Blogger Peter Olevik Dunder said...

Kul att lära sig lite lokalhistoria. :-)

23 april, 2007 20:58  
Blogger Per Westberg said...

Jag trodde jag hade bra koll på statsråden under sjuttiotalet men Wahlberg missade jag.

Hedda Lindahl från Alingså komer jag dock ihåg.

23 april, 2007 21:33  
Blogger Per Westberg said...

Jag menar givetvis att hon var statsråd inte kommunalråd.

23 april, 2007 21:34  
Blogger Peter Olevik Dunder said...

Statsråd kontra kommunalråd; det ante mig att efter vad jag läste på wiki.

Jag har även noterat det uppradande av korta statsrådsnamn du gjort på din blogg. Lite annorlunda, men ganska roande.

23 april, 2007 22:27  

Skicka en kommentar

<< Home