lördag, maj 17, 2008

Berit Ås

Första gången jag kom i kontakt med Berit Ås var inför att jag skulle agera jämställdhetsmätare vid Vi ungas riksstämma sommaren 2007. Berit är en mycket duktig talare och det är ett nöje att lyssna till henne, där har Peter Eriksson m.fl. sin överman.

Oaktat allt vad politik heter så tycker jag att Berit Ås och Erik Ullenhag har ett likartat sätt att tala, båda är mycket duktiga på att hålla levande föredrag om än att jag måste tillstå att Erik är snäppet bättre på att hålla en röd tråd i ett stycke.

Såg igår 80 minuter Berit Ås från Utrikespolitiska föreningen i Uppsala via svt.se
http://svt.se/play?a=1086245
SVT beskriver programmet så här: "Berit Ås om härskartekniker: Förbannad är jag ganska ofta! Föredrag i Uppsala av kvinnan som definerade de manliga härskarteknikerna, Berit Ås, f.d partiledare för Sosialistisk Venstreparti och grundare av Kvinnor för fred. Ett tal om fredsarbete, kvinnlig politisk organisering och härskartekniker"

Smaklig spis!

Etiketter: , ,