söndag, augusti 05, 2007

Lämnat Lappland - jämställdare?

Sedan i tisdags kväll har jag varit i Lyksele på Vi Ungas Rixläger. Nu är jag åter i Handen och börjar imorgon min första arbetsdag efter semestern.

Under Vi Ungas förbundsstämma har jag varit en av jämställdhetsmätarna. Vi Unga har tagit fram en metod för jämställdhetsmätning och mätt jämställdheten inte bara på sina egna stämmor utan även hos andra organistioner.

Det har varit roligt och givande att mäta jämställdheten under Vi Ungas förbundsstämma. 2007 års mätning av förbundsstämman sammanställs nu av mätledarna och är klar om någon månad. Det ska bli jätteintressant att ta del av resultaten.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för ett utmärkt utfört uppdrag på vår stämma! Vi är naturligtvis också väldigt spända på att se resultatet för att kunna se hur vi kan utveckla de demokratiska formerna för vår stämma och verksamhet i stort ännu mer.
Varmt välkommen till nästa års riksläger och stämma i Östergötland!

/Sara Kappelmark
Förbundsordförande för Vi Unga

07 augusti, 2007 08:49  
Blogger Peter Olevik Dunder said...

Tack Sara, det var ett rent nöje! Mycket vatten kommer hinna flyta under broarna innan nästa sommar, min semester 2008 är inte planerad ännu.

Jag håller inte för uteslutet att besöka Östergötland nästa sommar, för mig var det två år sedan jag sist semestrade där. :-)

09 augusti, 2007 23:37  

Skicka en kommentar

<< Home