tisdag, januari 22, 2013

IKEA avser öppna vid Globen

Självfallet hade jag liksom alla andra kommunpolitiker runt om i Sverige gärna sett ett IKEA på hemmaplan. De vore hjärtligt välkomna också till Haninge. 

Jag är ändå glad för greppet över den mentala förflyttning av IKEA --köpladornas köplada in i stadsmiljö-- som nu sker med intentionsavtalet vid Globen. Åtminstone är det vad jag läser in i den tänkta placeringen vid Globen och som IKEA och Stockholms kommun uttrycker det: "Stockholms stad ambition med Söderstaden är att skapa en blandning av bostäder, kontor, kultur, idrott och handel." Bra! Så som jag skrivit tidigare behöver vår region mer av blandstad.

Peter Olevik Dunder (FP)

Etiketter: , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om du vill ha en blandstad så kanske ni politiker också ska flytta till Brandbergen. Eller är det bara andra som skall beblanda sig?

22 januari, 2013 18:28  
Blogger Peter Olevik Dunder said...

Hej FV,
Själv bor jag på Vallavägen i Handen också det ett miljonprogramsbygge liksom Brandbergen. Ingen av platserna är idag blandstad. Det pågår komplettering i Handen och ambitionen är att på sikt åstadkomma blandstadsbebyggelse. Når vi dit höjs värdet även på befintliga områden och det är till gagn för alla, både insiders och outsiders på bostadsmarknaden.

22 januari, 2013 21:37  

Skicka en kommentar

<< Home