tisdag, november 27, 2007

Debaser och The Tube

Studieförbundet Vuxenskolan (SV) har skapat The Tube som samlar band från söder till norr och från smalt till brett. Måndag kväll hölls den tredje av tre spelningar som The Tube arrangerar på Debaser i höst.

Ikväll var det hip hop och grymt bra band! Först ut var Haningebandet Panetoz; afrikanska rytmer och ett härligt gung som levererades med sofistikation. Läs mer om vad grabbarna gör i Föreningen Vägen ut på vagenut.se. Att läsa om cirkelverksamheten i styrelsehandlingarna är inget mot att få uppleva det cirkelverksamheten levererar till musiksverige. Nästa steg i min upptäcksfärd blir att besöka studion i Jordbro, vilket jag ikväll kom överens med bandet om att göra redan innan jul.

De två tidigare måndagskvällarna hade rock samt pop med tyvärr hade jag inte möjlighet att närvara vid dessa. Hip hop är inte "min grej" i vanliga fall men jag var lite nyfiken och när jag först hört Panetoz och sedan Borlängebandet Follow him to the end of the desert så var jag såld, det var jättebra! Mer av det här! Men det är måndag kväll och det finns en morgondag så efter Umeåbandet Khumalo var det dags att bege sig hem.

Etiketter: ,