onsdag, oktober 22, 2008

Kommunalval i Finland

Befinner mig i Helsingfors för att som volonär delta i Sfp:s kommunalvalskampanj. Sfp är Svenska folkpartiet i Finland och de har ett samarbete med Folkpartiet liberalerna i Sverige därav att jag med flera är här.

Dagen har varit fullmatad med information om Finlandsvalsystem, skilda valdagar, valarbetet i Finland med mera. Föreläsare har varit chefstjänstemän inom Sfp, inklusive partisekreteraren så det är ett exklusivt mottagande vi tio svenskar fått.

Jag är mycket glad över att vara här och ser med spänd förväntan fram emot de kommande dagarnas arbete/utbildning. En sak kan jag dock konstatera redan nu, jag vill ha mer av personal även i den svenska kommunalvalrörelsen!

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

Blogger Jonas Rask Samuelsson said...

Hälsa herr Guseff och Öster om dessa påträffas.

Lär mycket nu!

23 oktober, 2008 19:46  

Skicka en kommentar

<< Home