tisdag, januari 01, 2008

Tre måndagsaftnar i glädjens tecken

God fortsättning på det nya året! Utanför fönstren till Ovanhedens bygdegård föll stora snöflingorna i förmiddags och gav en härlig start på den första dagen 2008.

Tre måndagsaftnar, ja, nyårsafton och julafton var vi många som upplevde men måndagsaftonen dess för innan var jag den ende utomstående med hos Vägen ut i Jordbro. En mycket intressant och inspirerande kväll där jag fick chansen att uppleva stämning och atmosfär i föreningen Vägen ut och även lyssna till en del av den musik som spelats in i studion i Jordbro.

I november var jag på Debaser och lyssnade bl.a. på bandet Panetoz som är eldsjälarna bakom föreningen Vägen ut. Måndagen före jul var jag med i studion och lyssnade och såg hur inspelningarna går till, samt att jag fick lära mig en del om hiphop. Vägen ut tycker jag är ett utmärkt exempel på Studieförbundet Vuxenskolans bredd.

Förutom verksamheten som bedrevs där och då, vilket var inspelningar, fick jag även höra smakprov på hur några av de unga sångarna utvecklats under två år. Jag rekommenderar varmt Vägen uts verksamhet!

Ungdomar som utbildar ungdomar; professionellt utrustad och ideellt driven studio för ungdomar; positiva förebilder för ungdomar, tillvaratagande och kanaliserande av skaparkraft. Glädje!

Etiketter: ,