måndag, juni 04, 2007

Jämtland

Frösön, Jämtland.
Strax höger om mitten i bakgrunden av bilden skönjas Åreskutan.
I helgen besökte jag vänner och bekanta i Östersund. Tjocktröjan som jag packat ner kom inte till användning, det gjorde däremot solglasögonen.

Det jämtländska landskapet kändes exotiskt trots att jag sett det många gånger tidigare, dessa besök har dock inte legat på senvåren. Först senvår i Polen, sedan Karlskrona, Stockholm och Handen. Så förra helgen Bollnäs och denna helg Östersund. Våren har övergått i sommar och rört sig längre och längre norrut, vore det inte för de snöklädda fjällen så kunde de senaste dagarna tagits för att vara svensk högsommar.

Nu har dock inte all min tid gått åt att beundra landskapet, mest tid har lagts på människor i min närhet och sedan har de politiska diskussionerna fått plats de med. Några minuter har även lagts på kurslitteratur och med en vecka kvar till tenta så lär det bli mer av den varan.

Etiketter: , ,

1 Comments:

Blogger Jonas Rask Samuelsson said...

En får tacka för besöket "Beach 2007 - den sista träningen", jag har för åsikt att återgälda det vid en maskerad framöver.

12 juni, 2007 13:53  

Skicka en kommentar

<< Home